Schönnbrun... Kelimelerin anlamsız ve yetersiz kaldığı Habsburg hanedanlığına ait saray. Roma'dan yeni dönen genç bir mimar Fischer, Habsburg'un istediği görsellik ve gücün ayni anda temsil edecek bir yapıt istemişti ve ortaya çıkan nefes kesen bir mimari dile çeviriyor. Barok mimarisiyle Avusturya, yıllar boyunca Avrupa'da mimaride kalite ve gelişmenin ön saflarında yer aldı. Avusturya yüzyılının bu parlak dönemi, büyük mimarlar Johann Bernhard Fischer von Erlach, Lukas vor Hildebrandt ve Jakob Prandtauer'in isimleri ve yaşamlarıyla ayrılmaz bir şekilde bağlantılıdır. Viyana'nın göbeğinde bulunan Avusturya Ulusal Kütüphanesi, Fischer von Erlach'ın Roma yüksek sanatının bir sentezinden daha fazlasını yarattığı uzmanlar tarafından görülebileceği kadar doğrudan tipik Avusturya havasını deneyimleyebileceğiniz birinci sınıf binalardan biridir. Aurenhammer'a göre, "tüm geçmiş ve şimdiki etkilere açık olan ve bunları yeni bir şeyde birleştiren idealist tavrı, Fischer’in Avrupa başarısı kadar sanatının da bir özelliğidir. Johann Bernhard Fischer von Erlach‘ın gençliği hakkında fazla bir şey bilinmiyor, ancak babasının atölyesinin ilk sanatsal deneyimlerini şekillendirdiği varsayılabilir. Ulaşabildiğim kaynaklar kıt olsa da 20 Temmuz 1656’da Graz’da vaftiz edildi ve 5 Nisan 1723’te Viyana’da öldü. Johann Bernhard Fischer sahne tasarımcısı, heykeltraş ve gezgindi.  Yeteneği ve gözlem kabiliyeti daha küçük yaşlarda, bakmayı öğrendiği Roma’da yatmaktadır. O zamanlar Roma görsellik açısından Avrupa’nın göz bebeğiydi ve Tirol’lü bir sanatçı ailesi olan Johann ve Philip Schour’un yanında çalıştı. Yaptığı geometrik ve bilimsel çalışmalar sonrası 1687’de Avusturya’ya döndü ve Viyana’da, Salzburg’da saraylar inşa etmek için çalışmalarına başladı. Salzburg ve Viyana, Fischer’in kültürel bir miras yarattığı en önemli lokasyon merkezleriydi. Her iki şehirde de her biri farklı bir odak noktası olan çok sayıda bina inşa etti. Viyana’da “Schönnbrunn Sarayı’nı tasarladı, devamında “Karlskirche“, saray kütüphaneleri için görevlendirildi. 1715’te Viyana’daki Karlskirche‘nin tasarımı için yarışma ilan edildiğinde, fikri, Lucas von Hildebrandt’ın tasarımı da dahil olmak üzere diğer tasarımlara karşı galip gelmeyi başardı. Bugünün açısından Karlskirche, Kollegienkirche ve Schönnbrunn için ideal plan ile birlikte Fischer von Erlach’ın en önemli eserlerinden biridir.
Von Erlach, 1694 ile 1704 yılları arasında derlediği bahçe sarayları ve zevk binaları için kendi tasarımlarından oluşan bir koleksiyon olan Blend Montenuovo'da, alışılagelmiş biçimsel dille taban tabana zıt olan geometrik şekillerin etkileşiminde mekânsal yapılar yarattı.
1694 ile 1704 yılları arasında derlediği bahçe sarayları ve zevk binaları için kendi tasarımlarından oluşan bir koleksiyon olan Blend Montenuovo'da, alışılagelmiş biçimsel dille taban tabana zıt olan geometrik şekillerin etkileşiminde mekânsal yapılar yarattı. Oval, dikdörtgen, üçgen, kare veya dairenin yanı sıra üç boyutlu formlarla - küboid, piramit, silindir, küre çizimlerinde ve gravürlerinde ifade edilir. Çağdaşlar için bu o zamanlara göre "alışılmadık" bir durumdu. O kadar olağanüstü ki, tüm kodeksten sadece Hoyos-Stöckl, Salzburg yakınlarındaki “Schloss Klessheim” parkında gerçekleştirilmiştir. Kat planı, ana odalar için üç ovali ve yan odalar için üç kareyi birleştirdi ve hayali bir yıldız şeklindeki şapeli andırıyordu. Fischer'in mimari çalışmaları, tüm inşaat faaliyetlerine ek olarak üzerinde yıllarca çalıştığı ve ilk baskısı 1721'de çıkan bir kitap projesiyle sonuçlandırdı: "Entwurf einer historischen Architektur", yani “tarihi bir mimari taslağı”.
Von Erlach, Oval, dikdörtgen, üçgen, kare veya dairenin yanı sıra üç boyutlu formlarla - küboid, piramit, silindir, küre çizimlerinde ve gravürlerinde ifade edilir. Çağdaşlar için bu o zamanlara göre "alışılmadık" bir durumdu.
İlk fotoğraf, Karlskirche.. Milyonlarca turistin görmek için kilometrelerce yollardan geçtiği bir şaheser ve barok mimar Johann Bernhard Fischer von Erlach‘ın son dönem başyapıtı… Viyana’nın tam kalbinde bir serap gibi duran büyük bir kubbe, beyaz renkte ve Viyana Hofburg’un yanından geçen eski Roma yolunun içinde. Viyana'daki Josefsplatz'taki etkileyici barok kütüphane binasındaki devlet binası, Avusturya Ulusal Kütüphanesi'nin tarihi çekirdeğidir ve yaratıcısı Johann Bernhard Fischer von Erlach, 300 yıl önce, İmparatorluk Kütüphanesi'nin inşasının başladığı 1723 yılında öldü. Avusturya Ulusal Kütüphanesi şimdi her iki yıldönümünü de ünlü barok mimarı ve onun merhum şaheserini yeni restore edilmiş Devlet Binasında bir gösteri ile anmak için bir fırsat olarak değerlendiriyor.
Viyana'daki Josefsplatz'taki etkileyici barok kütüphane binasındaki devlet binası, Avusturya Ulusal Kütüphanesi'nin tarihi çekirdeğidir ve yaratıcısı Johann Bernhard Fischer von Erlach, 300 yıl önce, İmparatorluk Kütüphanesi'nin inşasının başladığı 1723 yılında öldü.
Schönnbrun... Kelimelerin anlamsız ve yetersiz kaldığı Habsburg hanedanlığına ait saray. Roma'dan yeni dönen genç bir mimar Fischer, Habsburg'un istediği görsellik ve gücün ayni anda temsil edecek bir yapıt istemişti ve ortaya çıkan nefes kesen bir mimari dile çeviriyor: Fischer'in Schönbrunn için yaptığı muhteşem tasarım ve antik sembolizmle dolu bir gösteri mimarisi, sınırsız emperyal gücün ütopik bir manifestosu. İlk resim Fischer’in tasarımının ilk örneklerinden ve günümüzde Schönnbrunn Sarayı’nda hâlihazırda sergilenmektedir. Diğer resimler günümüz Schönnbrun’u. İnsanın yutkunmasına ve dikkat odağının dağılmasına sebep olan o tarif edilmez yapıt... Viyana’ya yolunuz düştüğünde uğrak noktalarınızdan bazılarını da bu şekilde yanıtlamış oldum, umarım dünya gözü ile “bir defa” bile olsa görme şansınız olur, gerçekten değer. Özellikle sıcak yaz akşamlarında ağaçların arasından geçerek, soğuk bir içecek ve yaz kahkahaları ile süslenen, Ağustos böceklerinin harika melodisiyle...